درمان ۲۷ بیماری با چرپ کردن کف پا

درمان ۲۷ بیماری با چرپ کردن کف پا

شاید به گوش خیلی ها نا آشنا و عجیب باشد، اما این کاملا واقعیت دارد. سبب اصلی بسیاری از بیماری ها خشکی کف پا است که با چرب کردن روغن های گرم و ملایم درمان می شود . این روش بهترین راه رفع خشکی تامین گرمی و رطوبت کافی برای بدن است. با چرب کردن روغن های گرم و ملایم به بافت های کف پا درمان بسیاری از بیماریها امکانپذیر است.

چرب کردن کف پاها در بازتاب درمانی و سلامت ارگان های کل بدن نقش مهمی ایفا میکند.

[caption id="attachment_4438" align="alignnone" width="300"] روغن مالیدن کف پا[/caption]

روش استفاده:

هر شب کف پاها را با روغن زیتون، کنجد طبیعی، روغن بنفشه و روغن سیاه‌دانه، به مقدار زیاد چرب کنید.

مقدار روغن زیاد روی پوست پا استفاده کنید، چراکه فرایند جذب تا صبح ادامه خواهد داشت.

روغن ها بسیار نافذ هستند و سریع از طریق کف پا در بافت بدن جذب می شوند. سپس یک پلاستیک نرم روی آن بپیچید و روی آن جوراب بپوشید و یا پاها را در سلفون نرم و نازک بپیچید، صبح روغن را از پاها پاک کنید، این کار را تا یکماه ادامه دهید، تا معجزه ان را ببینید.

حتی با چند بار استفاده تاثیر درمانی آن را در وضعیت سلامتی خود به وضوح خواهید دید.

انواع روغن ها را برای ماساژ کف پا میتوان استفاده کرد، اما روغن های زیتون و کنجد، بنفشه و سیاه‌دانه، روغن های ملایم بدون حساسیت با تاثیر فوق العاده زیاد هستند، می‌توانید از ترکیب همه روغن های ذکر شده به تساوی به کف پا‌ها بمالید. تا درمان سریع‌تر انجام گیرد. از روغن های سوپرمارکتی استفاده نکنید. روغن های ذکر شده باید بو و عطر مخصوص خود را داشته باشند، در غیر این صورت قابل اطمینان نیستند.

[caption id="attachment_4439" align="alignnone" width="300"] روغن زدن کف پا[/caption]

درمان اختلالات بدن با چرب کردن کف پا عبارتند از:

1- تظاهرات پیری مثل چروکیدگی ها

2- سفیدی موها

3- غم و افسردگی

4- یبوست(قبضیت)

5- خشکی پوست بدن، کف پاها

6- سوزش کف پا

7- کاهش فعالیت ارگان ها مثل کاهش ضربان قلب

8- کاهش فعالیت تخمدان ها و یائسگی زودرس

9- کم کاری تیروییدـ

10- حساس بودن به سردی و گرمی

11- ضعف حافظه و کندی فرایندهای فکری ناتوانی در فراگیری و ذخیره اطلاعات

12- تشکیل بافت های متراکم و فیبری مثل فیبروم

13- فشارخون بالا در افراد سردـ

14- فشار خون پایین

15- کم خونی

16- پوکی استخوان

17- دردهای شدید کوتاه مدت و تیر کشنده مثل دردهای قلبی، قاعدگی، میگرن

18- کاهش چربی خون

19- خشم زیاد

20- اسپاسم و گرفتگی عضلانی

21- ضعف جنسی و بی میلی جنسی

22- عدم تمرکزـ مرض دیابت

23- انعطاف ناپذیری و شکنندگی

24- اگزمای حاد در پاها

25- زیبایی و درخشش پوست صورت

26- از بین بردن زگیل پا

27- زانو درد

28- کمردرد

29- رماتیسم

30- و مهمتر از همه بسیاری از سرطان ها

(در سرطان ها این روش بسیار تاثیر گذار میباشد، چرا که سرطان ها سردی و خشکی هستند و روغن ها تاثیر مقابل آن را دارند و بدن را از سم پاک می کنند. اما در بدخیمی ها که داغ هستند بهتر است از روغن ملایم تر مثل روغن زیتون استفاده شود.)

نکته:

در بیشتر اوقات حدود ده روز بعد، روغن در مدفوع دیده می‌شود که به این معنی است که روغن تمام مسیر را از پوست تا مرکز بدن طی کرده و پاکسازی کرده است. برای مثال می‌توانید روغن‌های مختلف را روی جداره نی تست کنید و ببینید بعد از چند ساعت این روغن‌ها چگونه در بافت متراکم نی جذب می‌شوند.

[caption id="attachment_4440" align="alignnone" width="300"] چرب کردن کف پا[/caption]

چرب کردن کف پا٬ چرب کردن کف پا با روغن بنفشه٬ چرب کردن کف پا با روغن زیتون٬ چرب کردن کف پا در طب سنتی٬ چرب کردن کف پا دکتر خیراندیش٬ روغنمالی کف پا٬ روغنمالی کف پا با روغن بنفشه٬ روغنمالی کف پا با روغن زیتون٬ روغنمالی کف پا با روغن کرچک٬ روغنمالی کف پا با روغن کنجد٬ روغنمالی کف پا در بارداری٬ روغنمالی کف پا در شب٬ روغنمالی کف پا در طب سنتی٬ روغنمالی کف پا دکتر خیراندیش٬ روغنمالی کف پا و لاغری٬ روغنمالی کف پاها٬ فواید روغنمالی کف پا٬ فواید روغنمالی کف پا با روغن زیتون

[ بازدید : 111 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 28 اسفند 1397 ] [ 14:16 ] [ وی پک ]

[ ]

موثرترین درمان‌های گیاهی سرفه

موثرترین درمان‌های گیاهی سرفه

به‌دانه

شاید به‌دانه از شناخته‌شده‌ترین درمان‌های سرفه باشد. میوه به، دانه‌های لعاب‌داری دارد که نرم‌کننده سینه و خلط‌آور هستند. به همین دلیل در تسکین سرفه موثرند. دانه‌های به را کمی در آب خیس می‌کنند و بعد از اینکه لعاب آن خارج شد، آن را می‌خورند. به علاوه می‌توان دانه به را روی زبان قرار داد و لعاب آن را به مدت چند دقیقه مکید، اما باید به خاطر داشت که دانه به را نباید جوید!

جوشانده به‌دانه نیز در مواردی استفاده می‌شود. برای تهیه آن کمی دانه به را در آب جوش می‌ریزند و می‌جوشانند تا به صورت ژله‌ای دربیاید و سپس می‌توان آن را برای درمان سرفه مصرف کرد.

پرسیاوشان

برگ‌های این گیاه، آثار خوبی در تسکین سرفه دارند. از این برگ‌ها می‌توان جوشانده یا دم‌کرده تهیه کرد که هر دوی آن‌ها باعث نرم شدن خلط و کمک به دفع آن می‌شوند. برای تهیه جوشانده، 3 قاشق برگ خشک پرسیاوشان را داخل 1 لیتر آب‌جوش بریزید و اجازه دهید مدتی بجوشد. سپس آن را صاف کنید و مایع به دست آمده را بنوشید. برای تهیه دم‌کرده، مقداری برگ خشک را داخل 1 لیتر آب‌جوش بریزید و اجازه دهید بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف و میل کنید.

آویشن

آویشن از گیاهان پرمصرف در درمان سرفه است. برای استفاده از آن چند گرم پودر خشک‌شده گیاه را داخل یک لیوان آب‌جوش بریزید و 20 دقیقه دم کنید. سپس محلول را صاف و میل کنید. علاوه بر دم‌کرده، جوشانده این گیاه نیز در درمان آسم و سرفه موثر است. از آویشن، فرآورده‌های دارویی مختلفی ساخته شده که سازمان نظارت بر امور داروی وزارت بهداشت هم آن‌ها را تأیید کرده است. از آن جمله می‌توان شربت‌های توسیان، تیمیان، تیمکس، تیم‌آربا، برونکوباریج و برونکوتیدی را نام برد.

گل ختمی

این گیاه جزو گیاهان لعاب‌دار است که با نرم کردن مجاری تنفسی و آثار خلط‌آوری، باعث رفع سرفه می‌شود. گل‌ختمی را نیز می‌توان به صورت دم‌کرده مصرف کرد. برای این منظور مقداری از گیاه را داخل آب‌جوش بریزید و 10 دقیقه دم کنید. عده‌ای معتقدند اگر این دم‌کرده همراه عسل مصرف شود، اثربخشی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

بارهنگ

دانه‌های این گیاه، لعاب‌دار است و باعث نرم کردن سینه و برطرف شدن سرفه می‌شود. دانه‌های آن را در آب خیس و لعاب آن را استفاده می‌کنند.

[caption id="attachment_4430" align="alignnone" width="300"] درمان سرفه با گیاهان دارویی[/caption]

شلغم

استفاده از شلغم در تسکین سرفه‌های خلط‌آور بسیار مرسوم است. می‌توان شلغم پخته را به تنهایی یا مخلوط با سوپ استفاده کرد.

گل بابونه

نوشیدن دم‌کرده گل بابونه باعث بهبود سرفه می‌شود. گاهی هم آن را همراه عسل مصرف می‌کنند.

سیر

سیر، گیاه بسیار موثر و مفیدی برای مبارزه با عفونت‌های تنفسی و سرفه‌های شدید است. می‌توان سیر را به صورت خام یا پخته مصرف کرد. کپسول‌های سیر نیز در بازار وجود دارند.

زنجبیل

چای زنجبیل، ضدالتهاب قوی است که باعث کاهش درد گلو و سرفه می‌شود. در کشور چین، زنجبیل را همراه عسل و پیازچه می‌جوشانند و آن را معجزه‌ای در درمان سرفه می‌دانند.

گل گاوزبان

گل گاو زبان آثار خلط‌آور و ضدسرفه مناسبی دارد.

نشاسته

ترکیب نشاسته با آب‌جوش از قدیم برای تسکین سرفه‌های خشک به کار می‌رفت و اثربخشی خوبی دارد. این ترکیب نرم‌کننده سینه نیز است.

دارچین

جوشانده دارچین پودر نشده نیز باعث تسکین سرفه می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، در منابع اطلاعاتی، به آثار ضدسرفه گیاهان دیگری نیز اشاره شده است. از آن جمله می‌توان قدومه، نعناع، ثعلب، عناب و شیرین‌بیان را نام برد. معمولاً اگر ریشه گیاه استفاده شود، باید مدت بیشتری بجوشد یا دم بکشد. دانه، مدت کمی کمتر و برگ از همه کمتر به زمان نیاز دارد تا عصاره‌اش خارج شود. از این مایعات می‌توان روزی 3-2 بار استفاده کرد، اما به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد گیاهان دارویی هم می‌تواند باعث ایجاد عوارضی ناخوشایند شود.

عسل

بسیاری از متخصصان آثار درمانی عسل را تأیید می‌کنند. مصرف یک قاشق عسل داخل آب‌جوش، چای یا شیر می‌تواند تسکین بسیار خوبی برای سرفه باشد. گاهی توصیه می‌شود به مخلوط عسل و آب‌جوش (یا چای) آب لیموترش تازه نیز اضافه شود. استفاده از آن به خصوص برای کودکان بسیار مناسب است

[caption id="attachment_4431" align="alignnone" width="300"] درمان سرفه در طب سنتی[/caption]

درمان سرفه٬ درمان سرفه خشک٬ درمان سرفه خلط دار٬ درمان سرفه خلط سینه٬ درمان سرفه در بارداری٬ درمان سرفه سرما خوردگی٬ درمان سرفه شبانه٬ درمان سرفه شدید٬ درمان سرفه کودکان٬ درمان سرفه ناشی از آلرژی٬ درمان سرفه نوزاد٬ درمان سرفه های خشک طولانی مدت٬ سرفه

[ بازدید : 118 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 28 اسفند 1397 ] [ 14:15 ] [ وی پک ]

[ ]

فواید خاکشیر

فواید خاکشیر

موارد استفاده ازخاکشیر

1-در ضعف معده ناشی از سوء مزاج سرد(سودا):

نشانه سوء مزاج سرد، خشکی دهان ، کم میلی به آب، بدگواری طعام، بی میلی به خوراک، نفخ شکم، بروز برخی دردها در معده، ضعف و لاغری که روز به روز بیشتر می شود.

2- یبوست سوداوی یا عصبی روده:

نشانه آن کشیدگی شکم و انقباض روده است. به هنگام تخلیه بخشی از روده حلقه وار جمع شده، مدفوع دو تکه گردیده و راه روده چند دقیقه بسته می شود. در این حال تکه ای از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جای خود باقی می ماند. حتی با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمی شود. مقداری از مدفوع در روده بجای مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفی را موجب می گردد. که اغلب مردم به این مرض دچار هستند.

[caption id="attachment_4405" align="alignnone" width="300"] خواص خاکشیر[/caption]

3-در یبوست پیران:

سالخوردگان بدنشان کم آب و خشک شده و بهمین نسبت روده هایشان نیز خشک و کم آب می گردد.

بهترین داروی طبیعی برای این افراد خاکشیر است که باید آن را کوبیده داخل استکان آب داغ ریخته با عسل بنوشند. استفاده از حب های ملین و مسهل ها زیان آور می باشد، زیرا مانده رطوبت بدن آنها را کشیده و موجب خطر مرگ خواهد گردید.

4- یبوست در کودکان:

در کودکانیکه مبتلا به یبوست و دل درد شده و جوشهایی در بدنشان پیدا می شود. روزی یک قاشق چایخوری خاکشیر را بکوبند و در قندداغ ریخته و به انان بنوشانند

[caption id="attachment_4406" align="alignnone" width="300"] خواص خاکشیر[/caption]

5-در تورم لوزه ها:

استفاده از خاکشیر غالبا از بروز تورم در لوزه ها جلوگیری می نماید.

6-در ضعف قوه باء:

علاوه بر آن ترشحات رحمی ناشی از سودا را بتدریج کم و برطرف می سازد. خاکشیر پرده ایی از چربی در سطح بدن ایجاد کرده و موجب نرمی و لطافت پوست بدن می شود.

[caption id="attachment_4408" align="alignnone" width="300"] خاکشیر[/caption]

7-درمان کننده برخی از اقسام اسهال می باشد.

8-در خونریزی بواسیری:

ازجمله عوارض سوداوی، ضعف کبد و بروز بواسیر است که گاه با خونریزی های پی در پی عارض شده. بهترین دارو خاکشیر است که بدن را اصلاح و مانع خونریزی خواهد شد

[caption id="attachment_4407" align="alignnone" width="300"] فواید خاکشیر[/caption]

خاکشیر٬ خواص خاکشیر٬ خواص خاکشیر با آب سرد٬ خواص خاکشیر با آب گرم٬ خواص خاکشیر برای بواسیر٬ خواص خاکشیر برای تورم لوزه ها٬ خواص خاکشیر برای خونریزی بواسیر٬ خواص خاکشیر برای کبد٬ خواص خاکشیر برای لاغری٬ خواص خاکشیر برای معده٬ خواص خاکشیر در بارداری٬ خواص خاکشیر ناشتا٬ فواید خاکشیر٬ فواید خاکشیر برای اسهال٬ فواید خاکشیر برای پوست٬ فواید خاکشیر برای یبوست٬ فواید خاکشیر برای یبوست کودکان٬ فواید خاکشیر در طب سنتی

[ بازدید : 127 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 28 اسفند 1397 ] [ 14:12 ] [ وی پک ]

[ ]

معرفی انواع دمنوشها همراه با خواص

معرفی انواع دمنوشها همراه با خواص

دمنوش چای سبز نعناع فلفلی

که برای کاهش وزن وتناسب اندام وضد عفونی کننده دستگاه گوارش وضد نفخ و ورم معده واسپاسم گوارشی ودرمان سرما خوردگی وسرفه و....

دمنوش چای سبز گل گاوزبان

برای سرطان وقلب وعروق واسپاسم وتصفیه خون والتهاب کلیه وبی اختیاری ادرارواعصاب وروماتیسم و یبوست......

[caption id="attachment_4412" align="alignnone" width="300"] فواید دمنوش[/caption]

دمنوش توت فرنگی

دندان واستخوان وهضم غذاوپاک کننده روده ومثانه وتصفیه خون وفشارخون وسکته قلبی ولثه وافزایش اشتها......

دمنوش کرن بری

قلب وسنگ کلیه عفونت ادراری وکلیوی و از بین بردن بافتهای سلولیت و....

دمنوش چای سیاه زنجبیل

تسکین دردهای روماتیسمی سردردوحالت تهوع ودارای ویتامین B .C .Dو....

دمنوش چای سبز لیمویی

کاهش تری گلیسیرید خون وگلودردوسرفه وسوزش معده وسوء هاضمه و.......

دمنوش چای دارچین

سیستم ایمنی بدن وتب وسرماخوردگی و کاهش قند خون ومسکن دردهای عضلانی وآرام بخش و....

[caption id="attachment_4414" align="alignnone" width="300"] خواص دمنوش دارچین[/caption]

چای سیاه وانیل

کاهش واهمه وافسردگی واضطراب والتهاب پوست وترمیم کننده پوست وتقویت میل جنسی و.....

چای سبز وسیب ترش

تقویت سیستم بدن واعصاب وقلب وپیشگیری( علائم یائسگی والزایمر وپوکی استخوان )وکاهش کلسترون وتری گلیسیرید خون و....

چای سبز به لیمو

برطرف کننده سرگیجه تپش قلب ضد( تشنج وآسم )وتقویت حافظه ومعده وآرام بخش وتسکین دهنده اعصاب

دمنوش بلوبری

از بین بردن چربی شکم وپهلو وتقویت کننده جسمی وروحی وسرشار از فیبرو. ......

[caption id="attachment_4415" align="alignnone" width="300"] دمنوش[/caption]

چای زعفران

نشاط آور وضد (استرس وافسردگی)وکاهش (خونریزی رحمی ودردهای قاعدگی )ومحافظ سلولهای مغز و.....

چای ترش

کاهش فشارخون وقندوچربی خون وشستشودهنده کبد ومنبع غنی آهن ورفع بیمایهای قلبی و...

چای سیاه نعناع

برای موهای زائدوبیماریهای ریوی وتنفسی وآسم وتسکین درد معده وروده ودرمان سوء هاضمه وبیماریهای پوستی واگزما و....

چای سبز وجینسینگ

تقویت قوای جنسی ونیروبخش وجلوگیری از پیری سلولها ورفع خستگی ونوسانات خلقی وبرطرف کننده استرس وسندرم پیش از قاعدگی و.....

چای سبز الوورا

برای کاهش وزن وپوکی استخوان وغضروف سازوزخم معده وگوارش ودیابت وکم خونی و......

چای بهار نارنج

تنظیم کننده ضربان قلب وجلوگیری از سرماخوردگی وابریزش بینی وآرام بخش وخواب آور وتقویت دستگاه گوارش ودارای اثرات دیاز پام وضد سرفه .....

[caption id="attachment_4416" align="alignnone" width="300"] خاصیت دمنوش[/caption]

چای بادرنجبویه

تنظیم (گوارش وقلب ومغز وکبد ) وتقویت (حافظه ولثه ودندان )وآرام بخش ورفع کننده انسدادوگرفتگی رگهای مغز و.....

میکس بری

کاهش وزن وسرشارازفیبروکاهش کلسترول وفشارخون وآرام بخش وخنک کننده وکاهش التهاب وموثردربهبود ارتروز و....

چای سیاه وهل

برای تقویت معده وضد نفخ ودرمان ( آلرژی وسینوزیت وروماتیسم )معالجه ( سرماخودگی وتب وسرفه)واکسپکتورانت طبیعی و...

[caption id="attachment_4413" align="alignnone" width="300"] خواص دمنوش در طب سنتی[/caption]

خواص انواع دمنوش٬ خواص چای بادرنجبویه٬ خواص چای بهار نارنج٬ خواص چای ترش٬ خواص چای زعفران٬ خواص چای سبز الوورا٬ خواص چای سبز وجینسینگ٬ خواص چای سیاه نعناع٬ خواص چای سیاه وهل٬ خواص دمنوش٬ خواص دمنوش میکس بری٬ معرفی انواع دمنوش٬ معرفی انواع دمنوشها همراه با خواص

[ بازدید : 112 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 28 اسفند 1397 ] [ 14:11 ] [ وی پک ]

[ ]

درمان آلرژی با طب سنتی

درمان آلرژی با طب سنتی

انواع مختلف آلرژیها که درجامعه بسیارشایع هستند ناشی از ضعف در سیستم ایمنی بدن است.درطب کلاسیک درمانهای مختلفی وجود دارد که همگی درجهت سرکوب علائم بیماری است نه درمان کامل آن و بیمار تا آخرعمرش باید دارو مصرف نماید.داروهایی که هرکدام عوارض بیشماری برای بدن دارند.اما در طب سنتی همه انواع آلرژی ها درمان قطعی دارد.

آلرژیها را میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد.آلرژیهای فصلی و آلرژیهایی که نسبت به یک چیزخاص مثل میوه ها یا گردوخاک ویا گرده گل خاص و... میباشد.برای درمان در طب سنتی باید به روش زیر عمل کرد:

گام اول:پاکسازی بدن از خلط یا اخلاط ناسالم.مثلا اگر کسی غلبه سودا دارد باید بدنش را از سودای ناسالم واضافی پاکسازی کرد.

گام دوم:حجامت آلرژی

گام سوم:تقویت سیستم ایمنی با دارو

درمان

الف)ازترکیب(۲ لیوان عسل+۲لیوان عرق نعنا+۱لیوان سرکه طبیعی) یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته ۱ ساعت بعد شام میل شود.

نکته:بند (الف)را برای کسانیکه غلبه سودا ویا صفرا دارند فقط استفاده کنید.صفراویها به جای عرق نعنا عرق کاسنی بریزند.به مدت(۴۰ الی ۱۲۰ شب)

ب)از ترکیب(۳ واحدعسل+۱ واحد سیاه دانه نیم کوب)هر ۸ ساعت یک ق مرباخوری میل شود(۴۰ الی ۱۲۰ روز)

نکته:برای بلغمیها لازم و برای صفراویها نیازی به داروی بالا نیست.سوداویها باید نیم واحد سرکه طبیعی اضافه کنند.

[caption id="attachment_4401" align="alignnone" width="300"] درمان آلرژی با طب سنتی[/caption]

ج)حجامت آلرژی هر ماه در ربع سوم ماه قمری ۱ الی ۳ مرحله.

نکته۱: بلغمی ها در صورت درمان شدن با داروی بند (ب)خیلی نیازی به حجامت ندارند.ولی سودا و صفراویها باید حتما حجامت کنند.اگرشخص دموی باشد حتما باید حجامت کند تا به نتیجه برسد و نیازی به مصرف هیچ دارویی ندارد.

نکته۲: در آلرژیهایی که به چیز خاصی حساسیت وجود دارد باید در موقع حجامت آلرژی آن ماده را با خود ببرید و به حجام بدهید تا در محل زخم حجامت شما بمالدتا بدنتان نسبت به آن واکسینه گردد.

نکته۳: اگر نمیدانید که به چه ماده ای حساس هستید به حجام بگویید تا مواد آلرژنی که خودشان دارند را برایتان بمالد.ماده آلرژن معمولا درمطب های طب سنتی وجود دارد.(نسخه استاد حسین خیراندیش)

د) اگر سینوزیت ندارید ابتدا باید ۱۴ الی ۲۱ شب روغن سیاه دانه را داخل بینی بچکانید(هر بینی یک قطره)

ه) مصرف روزی یک لیوان از دمکرده چای کوهی همراه با کمی عسل (۱۲۰ روز)

ی) خوراک سرکه انگبین (دو واحد عسل + دو واحد عرق کاسنی + یک واحد سرکه انگور طبیعی) شبی۳/۱ لیوان از این شربت ریخته ۳/۲ الباقی را آب بریزید میل کنید.(۱۲۰ شب)

توجه گر طبع سردی دارید به جای عرق کاسنی باید از عرق نعنا استفاده نمایید.

و) بعد از ۴۰ روز مصرف داروهای فوق حجامت عام انجام شود.

ز) یکماه بعد از حجامت عام اول حجامت عام دوم انجام شود.

س) دو هفته بعد حجامت سر انجام دهید.

ک) ۴۰ روز بعد از حجامت سر حجامت آلرژی انجام شود.

توجه : اگر به چیز خاصی حسایت دارید آن را باخود به مطب ببرید تا بعد از حجامت پزشک آن را به موضع حجامت بمالد تا بدن نسبت به آن دیگر حساﺳﻴﺖ نداشته باشد

توجه :حساسیت و آلرژی معمولا از به هم خوردگی اخلاط یعنی عدم تعادل مزاج بوجود می آید برای درمان قطعی آن باید بدن را به تعادل مزاجی خود برسانید تا درمان کامل شود.

یا اینکه از شدت حرارت در سر(صفرا) بوجود می آید که اگر از شدت حرارت باشد درمان آن فقط حجامت آلرژی است.(نسخه استاد حسین خیر اندیش)

[caption id="attachment_4400" align="alignnone" width="300"] آلرژی در طب سنتی[/caption]

آلرژی٬ حجامت آلرژی٬ حجامت آلرژی چیست٬ حجامت آلرژی در تهران٬ حجامت آلرژی در شرق تهران٬ حجامت آلرژی در غرب تهران٬ حجامت آلرژی فصلی٬ حجامت سر٬ درمان آلرژی٬ درمان آلرژی با حجامت٬ درمان آلرژی با داروی گیاهی٬ درمان آلرژی با دکتر خیراندیش٬ درمان آلرژی با زالو٬ درمان آلرژی با سیاه دانه٬ درمان آلرژی با سیر٬ درمان آلرژی با طب سنتی٬ درمان آلرژی با گیاهان دارویی٬ درمان آلرژی بینی٬ درمان آلرژی پوستی٬ درمان آلرژی در بارداری٬ درمان آلرژی در چشم٬ درمان آلرژی در طب سنتی٬ درمان آلرژی در نوزادان٬ درمان آلرژی سرفه٬ درمان آلرژی فصلی٬ زالو درمانی٬ زالو درمانی آلرژی٬ زالو درمانی برای آلرژی

[ بازدید : 116 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 28 اسفند 1397 ] [ 14:09 ] [ وی پک ]

[ ]

چند گیاه دارویی که باید همیشه درخانه داشته باشید

چند گیاه دارویی که باید همیشه درخانه داشته باشید

نعناع:

ضد نفخ، دل درد، ناراحتی معده، دلپیچه کودکان پس از خوردن سردی ها، رفع اسهال.

[caption id="attachment_4375" align="alignnone" width="300"] خواص نعناع[/caption]

پونه:

ضد نفخ، بادشکن، گرم کننده کلیه ها، رفع شب ادراری کودکان، تقویت روده، رفع اسهالی.

[caption id="attachment_4376" align="alignnone" width="300"] خواص پونه[/caption]

خاکشیر:

رفع گرمازدگی، رفع گرمی کردن( مصرف بیش از حد خوراکی های طبع گرم)، گر گرفتگی، کهیر و خارش پوست.

[caption id="attachment_4377" align="alignnone" width="300"] خواص خاکشیر[/caption]

سنبل_الطیب:

آرامبخش، رفع کم خوابی، ضد استرس.

[caption id="attachment_4378" align="alignnone" width="300"] خواص سنبل الطیب[/caption]

سیر:

کاهش سریع فشار خون، کاهش چربی خون و کلتسرول مضر، آنتی بیوتیک گیاهی.

[caption id="attachment_4379" align="alignnone" width="300"] خواص سیر[/caption]

سنجد:

آرد سنجد کامل( با پوست و دانه): رفع درد معده و سوزش مری، رفع و پیشگیری از پوکی استخوان و ارتروز.

[caption id="attachment_4380" align="alignnone" width="300"] خواص سنجد[/caption]

گشنیز:

کاهش سریع فشار خون، خوشبو کننده دهان، ضد نفخ برای افراد گرم مزاج به جای نعناع و پونه، ضد آفت.

[caption id="attachment_4382" align="alignnone" width="300"] خواص گشنیز[/caption]

گل_گاوزبان:

آرامبخش اعصاب، رفع تپش قلب و بهبود زکام و سرفه خشک.

[caption id="attachment_4383" align="alignnone" width="300"] خواص گل گاو زبان[/caption]

زنجبیل:

ضد تهوع و استفراغ، رفع درد عادت ماهانه، بهبود سرما خوردگی وسردی، ضد رماتیسم، تقویت نیروی جنسی.

[caption id="attachment_4384" align="alignnone" width="300"] خواص زنجبیل[/caption]

گزنه:

رفع سنگ و عفونت کلیه و مثانه، رفع کم خونی ، ضد عفونت لوزه ها، کاهش قند خون

[caption id="attachment_4385" align="alignnone" width="300"] خواص گزنه[/caption]

خواص پونه٬ خواص خاکشیر٬ خواص زنجبیل٬ خواص سنجد٬ خواص سنیل الطیب٬ خواص سیر٬ خواص گزنه٬ خواص گشنیز٬ خواص گل گاو زبان٬ خواص نعناع

[ بازدید : 124 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 27 اسفند 1397 ] [ 12:36 ] [ وی پک ]

[ ]

خواص دمنوش به

خواص دمنوش به

به مقوی قلب، معده و اعصاب است. و نوشیدنی بسیار مناسب برای پاییز و زمستان است.

  1. برای تهیه این دمنوش نخست باید" به "رسیده و شیرین ایرانی بخرید. "به "های وارداتی با اینکه ظاهر هندسی آراسته تری دارند در بیشتر موارد از بو و مزه لازم بی بهره اند و بیشتر برای تزئین ظرف میوه مناسب اند تا کاربرد و فایده طبی.

  1. "به" را خوب بشویید تا پرزهای روی آن برود. اگر پوست به کاملاً زرد باشد نیازی به گرفتن آن نیست.

  1. پس از شستن "به" باید آن را با رنده فلزی خلال کنید تا قطعاتی به طول حدوداً 3 سانتی متر و قطر حدود 2 میلی متر به دست آورید. قطعات ریزتر یا درشت تر ممکن است در مراحل بعدی شما را با مشکل روبرو کنند.
[caption id="attachment_4361" align="alignnone" width="300"] دمنوش به[/caption]
  1. پس از این کار باید قطعات رنده شده به را در یک سینی بگسترانید و روی وسیله گرمازایی با گرمای ملایم و پیوسته، مانند شوفاژ، قرار دهید. بسته به رطوبت هوا و دمای گرم کننده بین 1 تا 2 روز طول می کشد تا قطعات به خشک شوند. در این مرحله، خشکی نباید آنقدر شدید باشد که خلالها را بتوان مانند چوب کبریت شکست.

  1. مرحله پایانی در تهیه دمنوش به، بو دادن آنهاست که نیاز به کمی مهارت دارد وگرنه ممکن است دمنوش خوب از کار درنیاید. برای این کار باید یک ماهی تابه فلزی را روی شعله گاز بگذارید تا ظرف خوب خوب داغ شود به قدری که اگر قطره ای آب در آن ریختید به پرش درآید و زود بخار شود. سپس خلالهای به خشک شده را یکباره در ماهیتابه ریخته و به سرعت با قاشق چوبی زیر و رو کنید تا حرارت به طور یکسان به همه خلالها برسد. این کار را تا وقتی که رنگ خلالها به قهوه ای پررنگ برسد ادامه بدهید. کمی دود بلندشدن از این خلالها هیچ عیبی ندارد و حتی به خوش رنگتر شدن دمنوش هم کمک می کند، بنابراین از برخاستن کمی دود و دم نترسید.

  1. پس از تغییر رنگ و بوداده شدن به ها، ماهیتابه را از حرارت دور کنید و بگذارید خنک شود. سپس آن را در ظرف دربسته شیشه ای نگهداری کنید و از رطوبت هم دور نگهدارید.

  1. برای تهیه دمنوش برای هر نفر حدود یک قاشق غذاخوری معمولی از آن را در یک قوری با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه روی بخار، خوب دم کنید و سپس نوش جان کنید.

افزودن مقدار اندکی زعفران آثار قلبی و مغزی آن را تقویت می کند و رنگ و مزه اش را هم ارتقاء می دهد. اگر به کاملا شیرین بوده باشد نیاز چندانی به شیرین کننده ندارید ولی اگر دوست داشتید خوب است که آن را با کمی نبات شیرین کنید و بنوشید.

[caption id="attachment_4362" align="alignnone" width="300"] دمنوش به[/caption]

خواص دمنوش به٬ خواص دمنوش به برای پوست٬ خواص دمنوش به برای رحم٬ خواص دمنوش به برای زنان٬ خواص دمنوش به برای لاغری٬ خواص دمنوش به برای مردان٬ خواص دمنوش به در بارداری٬ خواص دمنوش به در طب سنتی٬ دمنوش به

[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 27 اسفند 1397 ] [ 12:34 ] [ وی پک ]

[ ]

درمان موخوره

درمان موخوره

راه هاى متفاوتى براى درمان موخوره وجود دارد :

– يك ليوان شيرين بيان را در سه ليوان آب جوشيده بريزيد و بگذاريد 10 دقيقه بجوشد و آرام آرام دم بكشد. بعد از اين كه سرد شد، آن را صاف كنيد و هر روز از اين مايع به موى سرتان بماليد. پس از مدت كوتاهى متوجه خواهيد شد موخوره تان درمان شده است.

ريشه كنجد را در آب جوش خيس كنيد و بگذاريد 15 دقيقه به همين حالت بماند. بعد از آن ريشه كنجد را به مدت 30 دقيقه در آب جوش، بجوشانيد؛ مايع صاف شده را به موهايتان بماليد.
– موهايتان را در آب ِ جوشانده تخم پياز قرار دهيد.

– استفاده از جوشانده گل بابونه و گل ختمى به صورت ماهى يكبار، براى درمان موخوره مفيد است.

– در يك لگن آب چند قطره آمونياك بريزيد و موهايتان را با آن بشوييد.

به مقدار مساوى قهوه خام، نخود خام، روناس و زرده تخم مرغ را مخلوط كنيد و به صورت خمير در آوريد و به موهايتان بماليد. صبح موهايتان را بشوييد و با روغن زيتون چرب كنيد.

گل ريواس، شاه تره و سدر را به ميزان مساوى در آب خيس كنيد و پس از اين كه 24 ساعت ماند، مايع صاف شده آن را به سر بماليد.

– نيم كيلو آرد نخود خام را با 200 گرم برگ مورد و نيم كيلو حنا مخلوط کنيد، سپس آن را به پنج قسمت تقسيم كنيد و پنج شب پشت سر هم با زرده تخم مرغ به سر بماليد.

روغن بادام و بنفشه و كتيرا براى درمان موخوره مفيد است

[caption id="attachment_4356" align="alignnone" width="300"] درمان موخوره با طب سنتی[/caption]

غير از درمان هاى گياهى ذكر شده براى معالجه موخوره، به موارد زير توجه كنيد:

– نوك موها را چند سانتيمتر كوتاه كنيد.

– از برس ها و شانه هايى از جنس مواد طبيعى ( چوب و …) استفاده كنيد.

– از روغن هاى گياهى به موهايتان بماليد.

– از شامپو هاى طبيعى كه اسيدى و قليايى نيستند استفاده كنيد.

– هنگام شست و شوى موها از آب خيلى گرم استفاده نكنيد.

– كمتر از سشوار استفاده كنيد.

– گاهى موهايتان را ببافید

[caption id="attachment_4357" align="alignnone" width="300"] درمان موخوره با روغن بادام[/caption]

درمان موخوره٬ درمان موخوره با حنا٬ درمان موخوره با روغن ارگان٬ درمان موخوره با روغن بادام تلخ٬ درمان موخوره با روغن زیتون٬ درمان موخوره با روغن نارگیل٬ درمان موخوره با سرکه٬ درمان موخوره با سرکه سیب٬ درمان موخوره با وازلین٬ درمان موخوره بدون کوتاهی٬ درمان موخوره در ریش٬ درمان موخوره در طب سنتی٬ درمان موخوره در مردان٬ درمان موخوره شدید٬ درمان موخوره مو٬ درمان موخوره و شکستگی مو٬ موخوره

[ بازدید : 109 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 27 اسفند 1397 ] [ 12:31 ] [ وی پک ]

[ ]

بوقناق و خواص آن در طب سنتی

بوقناق و خواص آن در طب سنتی

بوقناق یا ایرنجیوم (نام علمی: Eryngium) یک گونه از گیاهان گل دار از خانواده Apiaceae است که شامل حدود دویست و پنجاه گونه می شود. بوقناق و زول دو گیاه خاردار است که به بوقناق در فارسی خار زن­بابا و چرخه نیز گفته می شود. بوقناق در کتب طب سنتی شکاعی و قرصعنه نامیده شده است. در طب سنتی معمولا از ریشه و میوه این دو گیاه استفاده می شود. در قاعدة میوة بوقناق مانند کنگر فرنگی مقداری اینولین وجود دارد و به همین دلیل این گیاه را کنگرفرنگی وحشی نیز می­گویند.

عرق بوقناق و زول از نظر طبیعت در طب سنتی معتدل رو به گرم (مرکب القوا) است و عده­ای نیز آن را سرد گفته­اند و خوردن آن خشک کنندة رطوبت­ها و ضدسم است. عرق زول و بوقناق تأثیر مستقیم بر فعالیت­های آنزیمی کبد داشته و برای پاک­سازی کبد از سموم و باز کردن مجاری کبدی مفید هستند. همچنین بر غدد فوق کلیوی اثر مفید و مؤثری داشته و در همکاری با کبد کمک موثری برای افزایش انسولین و فعال کردن لوزالمعده دارند که در نتیجه منجر به کاهش قندخون و درمان دیابت می شوند. زول و بوقناق برای دستگاه گوارش، درمان کولیت و فعال کردن کبد و تولید صفرا و ریختن آن در اثنی­عشر روده کارایی بسیار مؤثری دارند.

عرق این دو گیاه پوست و عروق پوستی را باز کرده و پوست را شفاف می­سازد و نیز جوش صورت را به علت فعال کردن و پاک­سازی کبد و تصفیة خون از بین می­برد. اثرات فارماکولوژیک و دارو درمانی این دو گیاه که در عصاره و عرق آن­ها متمرکز است .

[caption id="attachment_4352" align="alignnone" width="300"] خواص عرق بوقناق[/caption]

موارد استفاده:

بوقناق به وسیله فعال کردن سلول های پانکراس و افزایش تولید انسولین، درمانی اثربخش و بی ضرر برای دیابت است. مهترین خاصیت بوقناق، کاهش قند خون و درمان دائمی بیماری دیابت است. به شرط رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام ورزش های هوازی مناسب برای دیابتی ها و مصرف همزمان عرق بوقناق درمان دیابت (بخصوص نوع 2) در زمان کمتر از یک سال دور از انتظار نیست . بی شک عرق بوقناق بهترین جایگزین برای قرص های کاهنده قند خون و تزریق انسولین می باشد .

بوقناق خواص درمانی متعددی دارد و بیش از 50 خاصیّت برای آن ذکر شده است که به طور خلاصه عبارت است از:

عرق بوقناق جوش صورت را به علّت فعّال کردن کبد و تصفیه خون از بین می برد.

برای نفخ معده و روده بسیار موثّر است.

برای دستگاه گوارش، درمان کولیت، فعّال کردن کبد، تولید صفرا و تجزیه و تحلیل چربی ها (تری گلیسیرید و کلسترول) بسیار خوب و موثّر عمل می کند.

غدد فوق کلّیه را فعّال کرده و ترشّح آدرنالین را تنظیم می کند و استرس، عصبانیّت و اضطراب را از بین می برد.

یبوست را از میان برده و به روده ها نرمی می بخشد. افرادی که ناراحتی معده و کولیت دارند، قبل از غذا یک استکان و بعد از غذا نیز نصف استکان تناول نمایند.

بیماری های دیگری که بوقناق می تواند در درمان آنها مؤثر واقع شوند عبارتند از:

بیماری های خونی مانند کم خونی ها و کمبود پلاکت ها مانند بیماری ITP.

بیماری های تنفسی مانند آسم.

بیماری تنگی نفس.

بیماری ضعف عضله قلبی.

پیشگیری و کاهش بروز سکته های مغزی و قلبی.

بوقناق٬ بوقناق اصل٬ بوقناق چیست٬ بوقناق در بارداری٬ خواص بوقناق٬ خواص بوقناق برای پوست٬ خواص بوقناق برای لاغری٬ خواص بوقناق در بارداری٬ خواص بوقناق در درمان دیابت٬ خواص بوقناق در طب سنتی٬ خواص دارویی بوقناق٬ خواص عرق بوقناق٬ خواص عرق بوقناق برای دیابت٬ خواص عرق بوقناق برای لاغری٬ خواص عرق بوقناق در درمان دیابت٬ خواص گیاه بوقناق

[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ دوشنبه 27 اسفند 1397 ] [ 12:31 ] [ وی پک ]

[ ]

بالا بودن آنزیمهای کبدی و علل آن

بالا بودن آنزیمهای کبدی و علل آن

گاهی سلولهای ملتهب یا آسیب دیده کبدی، بیشتر از حد طبیعی برخی مواد شیمیایی مثل آنزیم های کبدی را وارد جریان خون می کنند و در نتیجه، باعث افزایش آنزیم های کبدی در آزمایش خون می شوند.

کبد یا جگر، یکی از غدد مهم در بدن است که در فعالیت های سوخت وساز بدن مانند گوارش غذاها نقش دارد. تمام خون دستگاه گوارش توسط سیاه رگی به نام ورید باب جمع آوری شده و وارد کبد می شود و تمام مواد جذب شده از لوله گوارشی از کبد عبور می کنند. از دیگر کارهای کبد به دام انداختن سموم بدن و تصفیه آنها با تبدیل کردنشان به مواد بی ضرر است. همچنین، این کبد است که متابولیسم داروها را در بدن بر عهده دارد. شرکت در خون سازی (در دوران پیش از تولد) و مقاومت در برابر عفونت ها، فراهم ساختن سریع انری در هنگام ضرورت، ذخیره آهن و... از دیگر فعالیت های کبد است.

افزایش آنزیم های کبدی می تواند نشان دهنده التهاب یا آسیب سلول های کبدی باشد. سلول های ملتهب یا آسیب دیدهی کبدی، بیشتر از حد طبیعی برخی موادشیمیایی مثل آنزیم های کبدی را وارد جریان خون می کنند و در نتیجه باعث افزایش آنزیم های کبدی در آزمایش خون می شوند.

آنزیمهای کبدی افزایش یافته معمولاً عبارتند از:

آلانین ترانس آمیناز (ALT)

آسپارتات ترانس آمیناز (AST)

افزایش آنزیم های کبدی ممکن است در طی یک آزمایش خون معمولی مشخص شود. در بیشتر موارد، آنزیمهای کبدی به آرامی و به طور موقتی افزایش پیدا می کنند.

در بیشتر مواقع، این افزایش آنزیم ها علامت یک مشکل کبدی مزمن و خطرناک نیست. اگر آزمایش خون نشان داد شما دچار افزایش آنزیم های کبدی هستید، از پزشک علت احتمالی آن را سوال کنید.

[caption id="attachment_4348" align="alignnone" width="300"] علل بالا بودن آنزیم کبدی[/caption]

علل افزایش آنزیم های کبدی

پزشک با بررسی داروهای مصرفی بیمار، علایم و سایر آزمایشات، علت افزایش آنزیمهای کبدی را مشخص می کند.

مصرف برخی داروها مثل داروهای استاتین که کلسترول خون را پایین می آورند.

نوشیدن الکل

نارسایی قلبی

هپاتیت A و B و C

بیماری کبد چرب غیرالکلی

چاقی

برخی داروهای مسکن مثل استامینوفن

هپاتیت الکلی (التهاب کبد در اثر مصرف الکل)

هپاتیت خودایمنی (التهاب کبد در اثر یک اختلال خود ایمنی)

سیروز کبدی

عفونت سیتومگالو ویروس

درماتومیوزیت (یک بیماری التهابی که باعث ضعف عضلات و بثورات پوستی می شود)

التهاب کیسه صفرا

سکته قلبی

تجمع آهن خیلی زیاد در بدن

کمکاری تیروئید

سرطان کبد

بیماری مونونوکلئوز

دیستروفی عضلانی (بیماری ارثی و مادرزادی که باعث ضعف پیش رونده عضلات می شود)

التهاب پانکراس

پلی میوزیت (بیماری التهابی که باعث ضعف عضلات می شود)

هپاتیت سمی (التهاب کبد در اثر داروها و یا سموم)

بیماری ویلسون (تجمع بیش از حد مس در بدن)

افزایش آنزیمهای کبدی٬ افزایش آنزیمهای کبدی در بارداری٬ افزایش آنزیمهای کبدی در حاملگی٬ افزایش آنزیمهای کبدی در نوزادان٬ افزایش آنزیمهای کبدی نشانه چیست٬ بالا بودن آنزیمهای کبد چه خطراتی دارد؟٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی بعد ار زایمان٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی در بارداری٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی در نوزادان٬ بالا بودن آنزیمهای کبدی و علل آن٬ داروی کیاهی برای بالا بودن آنزیمهای کبدی٬ درمان بالا بودن آنزیمهای کبدی با طب سنتی٬ درمان بالا بودن آنزیمهای کبدی با گیاهان دارویی٬ درمان بالا بودن آنزیمهای کبدی در طب سنتی٬ دلایل افزایش آنزیمهای کبدی٬ علائم افزایش آنزیمهای کبدی٬ علائم بالا بودن آنزیمهای کبدی

[ بازدید : 107 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ چهارشنبه 15 اسفند 1397 ] [ 21:17 ] [ وی پک ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]