خرید عطر و ادکلن دیجی کالا و بامیلو و سایر مارکت پلیس ها

آیا خرید عطر و ادکلن از دیجی کالا و بامیلو یا سایر مارکت پلیسها صحیح است؟

آیا عطر دیجی کالا و بامیلو یا سایر مارکت پلیسها همگی اصلیه؟

چرا فلان ادکلن دیجی کالا و بامیلو یا سایر مارکت پلیسها از ادکلن شما خیلی ارزونتره؟

هنگام خرید عطر و ادکلن از مارکت پلیسهایی مانند دیجی کالا و بامیلو مهمترین دغدغه مشتریان اصالت عطر خریداری شده است. سوالاتی که در ابتدای مقاله آمده سوالات برخی از مشتریان است. از آنجا که در ماههای اخیر شکایات زیادی از خرید عطر از برخی مارکت پلسها بگوش ما رسیده و یکی از دوستان عطرباز از بنده خواهش نمود که حتما مقاله ای در این زمینه بنویسم بنابراین تصمیم به نوشتن مطلبی در این زمینه گرفتم تا ابعاد این قضیه کمی روشن شود.

چرا عطر تقلبی یا فیک در ایران به وفور یافت میشود؟

عطر یک کالای تخصصی است و به علت نقص قوانین در ایران و برخی کشورهای همسایه من جمله امارات و ترکیه کپی یا فیک عطرهای برند اصلی در ایران بسیار مشاهده میشود زیرا سود دهی بسیار بالایی برای تولیدکنندگان و فروشندگان این کالاها متصور است. از طرف دیگر به علت ارزانی این گونه عطرها سرمایه بسیار اندکی برای ورود به بازار عطر فیک نیاز است بنابراین افراد سودجو از این فرصت نهایت بهره را میبرند.

حتما مقاله زیر رو مطالعه کنید:

در مورد تسترها و عطر و ادکلن استوک (ادکلن های بدون جعبه) بیشتر بدانید.

خرید عطر و ادکلن از دیجی کالا و بامیلو درست یا غلط؟
خرید عطر و ادکلن از دیجی کالا و بامیلو درست یا غلط؟

مارکت پلیس (Marketpace) چیست و فروشندگان مارکت پلیسهایی مانند دیجی کالا یا بامیلو چه کسانی هستند؟

برخی فروشگاههای اینترنتی خودشان صاحب جنس و کالای ارایه شده در فروشگاه هستند و بلاواسطه اقدام به فروش میکنند و صاحب انبار کالا هستند به این فروشگاهها خرده فروش (retailer) گفته میشود مثل همین فروشگاه خودمان یعنی فروشگاه عطر لیلیوم.

در نقطه مقابل برخی فروشگاههای دیگر هستند که به علت عدم توانایی در تهیه اقلام متفاوت و یا تنوع بسیار زیاد محصولات یا پرهیز از هزینه های بسیار بالای انبارداری کالا قادر به فروش کالا بصورت بی واسطه نیستند بنابراین فضایی مجازی در اختیار افراد میگذارند تا آنها کالای خود را از طریق پنل آماده شده بفروش برسانند به اینها مارکت پلیس (Marketpace) گفته میشود مانند: سایت دیجی کالا یا سایت بامیلو

مهمترین مشکل در مارکت پلیس عدم نظارت دقیق بر اصالت و کیفیت کالاهای ارایه شده توسط فروشندگان موجود در مارکت پلیس است مخصوصا اگر کالای ارایه شده مانند عطر تخصصی بوده و فیک و کپی های آن فراوان باشد. اینجاست که برخی فروشندگان سودجو از فرصت استفاده نموده و با سوء استفاده از نام و اعتبار اینگونه مارکت پلسها کالای تقلبی خود را به جای کالای اصلی به مشتری از همه جا بیخبر میفروشند. این مشکل در برخی موارد مانند کالاهای لوکس مانند عطر و ساعت و عینک بسیار حادتر است زیرا تشخیص اصل از کپی در اینگونه کالاها بسیار سخت است.

آیا عطر و ادکلن دیجی کالا یا بامیلو یا سایر مارکت پلیسها همگی تقلبی است؟

در یک بررسی دقیق از مارکت پلیسها به این نتیجه رسیدیم که هنگام خرید عطر اولین نکته توجه به فروشنگان این فروشگاههاست. به طور مثال اگر فروشنده دیجی کالا خود دیجی کالا نبود بسیار احتیاط کنید و سعی کنید ردپایی از فروشنده در فضای مجازی معتبر بیابید و اگر فروشنده سایت معتبر پربازدید نداشت از خرید امتناع کنید و هنگامی که فقط خود دیجی کالا فروشنده است خرید کنید. در مورد مارکت پلیسهایی که خودشان کالایی برای عرضه ندارند مانند … به هیچ عنوان خرید عطر و ادکلن توصیه نمیشود.

برای مثال بنده با نام خودم از چند فروشنده ی یکی از بزرگترین مارکت پلیسها که حدس میزدم فقط کالای فیک میفروشند اقدام به خرید نمودم. هنگام تحویل کالا درب منزل کالا رو بررسی کردم و متوجه شدم فیک است و در همان موقع اقدام به فیلمبرداری از کالا نمودم. جالب اینجاست که فروشنده ی نامحترم حتی لیبل شرکت وارد کننده که پرستیژ قشم بود رو هم جعل کرده بود. اونوقت بود که متوجه شدم اوضاع چقدر وخیمه. عطر مورد نظر که تق هرمس بود به قدری خوب کپی شده بود که به جرات میتونم بگم بیش از نود درصد خریداران متوجه فیک بودنش نمیشدند.

با یک حساب سرانگشتی اگر فروشنده فقط ۱۰۰ عدد از کالا رو فروخته باشه سودی نزدیک به ۵۰ میلیون تومان به جیب زده و این همان علت اصلی رو آوردن کلاه برداران و افراد سودجو به این مارکت پلیسهاست تا در مدت کوتاه سود هنگفتی به جیب بزنند.

در خرید بعدی اقدام به خرید بلو شنل ادوپرفیوم کردم و با کمال تعجب هنگام تحویل دیدم که فروشنده بلو شنل پارفوم ۲۰۱۸ که کاملا فرق میکنه و در زمان خرید من ۴۰۰ هزار تومن گرونتر هستش رو برام ارسال کرده. با کمی دقت متوجه شدم که اینبار هم ادکلن فیک ارسال شده. جالب اینجاست که سود به قدری بالاست و تعداد سفارشها به خاطر ارزان بودن به قدری زیاده که فروشنده ی ظالم اصلا توجه نمیکنه که چی داره ازسال میکنه. اینجا بود که برای مردم عادی بسیار متاسف شدم چون یک کالای صد هزار تومانی رو باید یک میلیون و پانصد هزار تومان بخرند و درنهایت سلامتشان هم تهدید شود.

آیا هنگام خرید عطر و ادکلن از دیجی کالا یا بامیلو و سایر مارکت پلیسها با قیمت پایین تر باید به آن شک کرد؟

نکته:درآمد مارکت پلیسها از طریق دریافت پورسانت از فروشندگان است. این پورسانت چیزی حدود ۱۵ درصد است که شامل مالیات هم میشود. بنابراین به صورت منطقی قیمت این فروشندگان باید بالاتر از فروشگاههای تخصصی اینترنتی باشد.

تعارض: هنگامی که قیمتها از قیمتهای سایت لیلیوم که به عنوان مرجع تعیین قیمت و خرید عطر و ادکلن در ایران شناخته میشود پایین تر است حتما با دقت بیشتر به سایز ادکلن و فروشنده آن و پس از استعلام فروشنده نسبت به خرید اقدام کنید زیرا حاشیه سود ما که بلاواسطه اقدام به فروش مینماییم چیزی حدود ده تا بیست درصد است. بنابراین زمانی که قیمت این فروشندگان مارکت پلیس از قیمت ما پایین تر است با احتمال بسیار بالا کالا تقلبی است.

[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ يکشنبه 23 دی 1397 ] [ 16:06 ] [ وی پک ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]