با طب سنتی پاشنه ی پای نرم داشته باشیم

با طب سنتی پاشنه ی پای نرم داشته باشیم

ترک کف پا عارضه‌ی شایعی است که در صورت بی‌توجهی و عدم درمان می‌تواند به خونریزی و عفونت باکتریایی و درد شدید منجر شود که به‌ویژه در بیماران دیابتی بسیار خطرناک است . اما با چند راهکار خانگی و ساده می‌توان ترک پا را در کمترین زمان ممکن درمان کرد. خشکی پوست، استفاده از مواد شوینده شیمیایی، رژیم غذایی، اضافه وزن، ایستادن زیاد در طول روز، بی‌توجهی به بهداشت پا و سایر شرایط پزشکی مانند اگزما، پسوریازیس، دیابت و کم کاری غده‌ی تیرویید و استفاده از صندل می‌تواند خشکی پا را تشدید کند.راه‌های خانگی درمان این ضایعه به قرار زیر است

استفاده از سنگ پا

سنگ پا یکی از روش‌های حذف پوست اضافه و مرده از کف پاست. برای این کار کافی است کف پا را چند دقیقه در وان آب ولرم قرار دهید، سپس با سنگ پا پوست مرده را حذف کنید.

[caption id="attachment_3470" align="alignnone" width="300"] سنگ پا در طب سنتی[/caption]

چرب کردن و مرطوب کردن پوست

استفاده از روغن زیتون، نارگیل و بادام بهترین روش برای نرم کردن کف پاست. برای این کار کافی است شب قبل از خواب پای خود را بشویید و سپس به روغن آغشته کنید و جوراب بپوشید و بخوابید.

[caption id="attachment_3471" align="alignnone" width="300"] چرب کردن پاشنه پا[/caption]

استفاده از سرکه

مخلوط سرکه‌ی سفید و آب ولرم یک روش مناسب برای اسکراب کف پا و از بین بردن لایه‌های مرده‌ی پوست است.

عسل

ترکیب آب ولرم و عسل یک معجون ضدعفونت باکتریایی مناسب برای ضدعفونی کردن کف پا و درمان ترک پاست. این روش سه بار در هفته توصیه شده است.

[caption id="attachment_3472" align="alignnone" width="300"] زدن عسل به پاشنه ی پا[/caption]

جوش شیرین

جوش شیرین باعث از بین رفتن التهاب کف پا می‌‌شود. کافی است پا را به مدت ۱۰ دقیقه در وان آب ولرم که در آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده است قرار دهید و پس از آن از سنگ پا استفاده کنید.

آرد برنج

آرد برنج، سرکه‌ی سیب و عسل را مخلوط کنید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید. سه بار این عمل را در هفته تکرار کنید.

[caption id="attachment_3473" align="alignnone" width="300"] درمان ترک پا در طب سنتی[/caption]

سولفات منیزم

سولفات منیزیم باعث تحریک گردش خون در پاها می‌شود. می‌توان علاوه بر نمک سولفات منیزیم، از عصاره‌ی نعنا نیز در یک وان آب ولرم استفاده کرد و دو بار در هفته پاها را با این مخلوط ماساژ داد. این کار از بروز عفونت در پا جلوگیری می‌کند.

لیمو

آب و پوست لیمو یک روش طبیعی فوق‌العاده برای نرمی کف پا است.‌ می‌توان از ترکیب آب ولرم و لیمو برای نرمی کف پا استفاده کرد و پا را به مدت ۱۰ دقیقه در این ترکیب ماساژ داد. یک راه دیگر آغشته کردن ترکیب وازلین و آب لیمو به کف پا، قبل از خواب است.

موز

در این روش توصیه شده است موز کاملا رسیده را دررون مخلوط کن کاملا له کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی ترک های پا قرار داد و سپس پا را با آب ولرم شست.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به صورت طبیعی یک روش قوی برای نرمی و لطافت کف پا است

[caption id="attachment_3474" align="alignnone" width="300"] نرم کردن پاشنه ی پا در طب سنتی[/caption]

برای نرم شدن پاشنه پا٬ پاشنه پا٬ ترک پاشنه پا٬ ترک پاشنه پا در طب سنتی٬ درمان ترک پاشنه پا با طب سنتی٬ درمان ترک پاشنه پا در طب سنتی٬ نرم شدن پوست کف پا٬ نرم شدن پوست کف پا در طب سنتی٬ نرم شدن کف پا

[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 25 دی 1397 ] [ 13:20 ] [ وی پک ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]