درمان سنگ کلیه

درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه؛ یک خاطره دردناک

خاطره یک درد شدید و ناتوان کننده، چیزی است که نگرانی دایمی از تکرار این وضعیت را در ذهن بیمارانی که یک بار به مصیبت سنگ کلیه گرفتار شده اند؛ زنده نگه می دارد. امّا نباید نگران باشید؛ با روشهای ساده درمانی طبّ سنّتی، هم درد به راحتی درمان می شود و هم عامل ایجاد درد، یعنی سنگ کلیه.

انواع سنگ کلیه

۱- سنگ های کلسیمی: حدود ۸۰-۷۵ درصد سنگ های کلیوی را تشکیل می دهند و به طور عمده از جنس اگزلات کلسیم – و با شیوع کمتر از جنس فسفات کلسیم – هستند.

۲- سنگ های شاخ گوزنی یا Struvite: که معمولاً در زمینه عفونت های مزمن کلیوی به وجود می آیند.

۳- سنگ های اسید اوریکی.

۴- سنگ های سیستئینی.

عوامل زمینه ساز سنگ کلیه

۱- کمی تحرّک: به ویژه در بی حرکتی های شدید مثل بیماران بستری، بیماران دچار ضایعات نخاعی و … باعث افزایش برداشت کلسیم از استخوان ها می شود. این مسأله از سویی باعث تحلیل تدریجی استخوان ها و بروز پوکی استخوان می شود و از سوی دیگر، کلسیم اضافه ای که به این ترتیب وارد خون می شود؛ سطح کلسیم ادرار را افزایش داده زمینه را برای تشکیل سنگ های کلیوی فراهم می کند.

۲- مشکلات تغذیه ای:

۱- ۲- مصرف غذاهایی که دفع ادراری اگزلات را زیاد می کنند: آجیل های بوداده، انواع شکلات، چای، نوشابه های کولا، اسفناج، بادام زمینی و ….

۲- ۲- مصرف زیاد نمک: که باعث افزایش دفع ادراری کلسیم می شود.

۳- ۲- مصرف زیاد پروتئین های حیوانی(انواع گوشت، لبنیات و تخم مرغ): این موادّ غذایی، دفع کلسیم، اگزلات و اسید اوریک را افزایش می دهند و احتمال تشکیل هر دو نوع سنگ کلسیمی و اسید اوریکی را زیاد می کنند.

۴- ۲- مصرف کم فیبر: یا به زبان ساده همان غذاهای گیاهی؛ چرا که مصرف زیاد میوه و سبزیجات، کاهش خطر تشکیل سنگ های کلیوی را به دنبال دارد.

۳- کم شدن حجم ادرار: به دلیل فعّالیت های سنگین و تعریق زیاد، روزه داری و ….

۴ – مصرف الکل: که در ادمه توضیح مبسوطی در مورد آن خواهیم داد.

۵- یبوست: که بدون تردید از مهمترین دلایل شیوع سنگ های کلیوی است که متأسّفانه تقریباً هیچ گاه به آن توجّهی نمی شود.

۶- عفونت های مزمن کلیوی: که چنان که گفتیم زمینه را برای تشکیل سنگ های شاخ گوزنی فراهم می آورند.

[caption id="attachment_5115" align="alignnone" width="300"] درمان سنگ کلیه در طب سنتی[/caption]

درمان سنگ کلیه٬ درمان سنگ کلیه اگزالات کلسیم٬ درمان سنگ کلیه تبریزیان٬ درمان سنگ کلیه چیست٬ درمان سنگ کلیه در خانه٬ درمان سنگ کلیه در طب سنتی٬ درمان سنگ کلیه کلسیمی٬ سنگ کلیه٬ سنگ کلیه در بارداری٬ سنگ کلیه در حالب٬ سنگ کلیه در کودکان٬ سنگ کلیه در نوزادان٬ سنگ کلیه درمان گیاهی٬ سنگ کلیه علائم

[ بازدید : 82 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

[ سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 ] [ 11:15 ] [ وی پک ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]